Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY RENOL CZ, s.r.o.
I.
Všeobecná ustanovení
1.Tyto obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti anebo na základě kupní smlouvy, příp. smlouvy o dílo (dále též „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím - RENOL CZ, s.r.o., se sídlem Průmyslová 1761, 696 42 Vracov, IČO: 46902953, společnosti zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 5918 (dále též „prodávající“) v rámci jeho podnikatelské činnosti a kupujícím (jeho zákazníkem). Tyto obchodní podmínky se vztahují jak na prodej zboží a služeb prostřednictvím on-line obchodu na internetové adrese www.renol.cz, resp. www.plotypalubky.cz, tak na prodej zboží a služeb realizovaný jiným způsobem. Vztahují se na smluvní vztahy uzavírané jak se spotřebitelem, tak s podnikatelem (pokud se jedná o úpravu výslovně pro spotřebitele, je tato skutečnost v obchodních podmínkách výslovně uvedena).
2. Nedílnou součást těchto obchodních podmínek tvoří Reklamační řád prodávajícího, jehož aktuální platná a účinná verze je vždy k dispozici na webových stránkách www.renol.cz.
3. Ve věcech výslovně neupravených se práva a povinnosti řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a v případě smluvního vztahu se spotřebitelem i platnými a účinnými předpisy na ochranu spotřebitele (zejména pak zákonem č. 634/1992 Sb., zákon na ochranu spotřebitele ve znění pozdějších předpisů).
4. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě (kupní smlouva, smlouva o dílo, objednávka atd.). V takovém případě mají odchylná ustanovení v uzavřené smlouvě přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
5. Ustanovení obchodních podmínek jsou přílohou a nedílnou součástí uzavřené smlouvy (včetně reklamačního řádu prodávajícího). Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat, tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé za účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
II.
Registrace zákazníka na e-shopu
Kupující si může dle návodu uvedeného v rámci e-shopu zřídit uživatelský účet, pod kterým se bude při každém nákupu přihlašovat. Pokud si nevytvoří zákaznický účet, může nakoupit bez registrace. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce e-shopu www.plotypalubky.cz může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní.
2. Při registraci na webové stránce je kupující požádán o zadání údajů, které jsou nezbytné pro správnou identifikaci kupujícího, přičemž tyto údaje slouží prodávajícímu k tomu, aby mohl řádně splnit své povinnosti (příp. uplatnit práva) ze smluvního vztahu uzavřeného s kupujícím. Souhlas s poskytnutím osobních údajů uděluje kupující při vyplňování registračních údajů. Informování o zpracování osobních údajů je uvedeno na webových stránkách prodávajícího.
3. Při registraci a objednávání zboží či služeb je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje a při jakékoli změně je kupující povinen uvedené údaje aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
4. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než dva roky nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
5. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
III.
Postup uzavření smlouvy se zákazníkem
1. E-shop. Webové rozhraní obchodu obsahuje rámcové informace o zboží a uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Veškerá prezentace zboží, včetně fotodokumentace výrobků umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto konkrétně vyobrazeného zboží. V případě, že má kupující pochybnosti o provedení objednávaného zboží, doporučuje se kontaktovat přímo prodávajícího za účelem podrobnější specifikace provedení. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
3. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní e-shopu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o: - objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu) - způsobu úhrady kupní ceny zboží, - údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží, - informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně též jako „objednávka“) Na jednotlivé kroky je kupující naváděn intuitivně v rámci e-shopu.
4. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající bez zbytečného odkladu po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále též „elektronická adresa kupujícího“).
5. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (např. písemně či telefonicky), a to bez zbytečného odkladu poté, co objednávku kupujícího obdržel. V takovém případě je kupní smlouva uzavřena až potvrzením objednávky ze strany kupujícího.
6. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího, ze které nepochybně vyplyne, že došlo k dohodě smluvních stran o všech podstatných náležitostech smlouvy. V případě, že zboží bylo ze strany kupujícího objednáno telefonicky, potvrdí prodávající kupujícímu obsah uzavřeného smluvního vztahu prostřednictvím mailové zprávy, přičemž kupní smlouva je uzavřena teprve když kupující rekapitulaci v mailové zprávě písemně potvrdí.
7. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít vždy a za všech okolností s kupujícím kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek). Kupující bude v takovém případě informován.
8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
9. Mimo e-shop. Kupující zašle prodávajícímu objednávku, ve které specifikuje minimálně následující parametry objednávaného zboží: - konkrétní druh zboží/výrobků - barevné a povrchové provedení - množství - jednotkovou cenu - zvláštní požadavky týkající se objednávky Prodávající odpoví kupujícímu na jeho objednávku tak, že zrekapituluje objednávku a doplní parametry dodávky z jeho strany (cena, termín dodání, množství, provedení, doporučení ohledně objednávky kupujícího atd.), případně informuje kupujícího o nutné změně ve specifikaci zboží, o tom, že určitou část objednávky není možné realizovat, příp. je možné realizovat pouze později a o dalších podmínkách dodávky. Kupní smlouva je uzavřena teprve po akceptaci takto zaslaných podmínek ze strany kupujícího, a to zejména prostřednictvím elektronické komunikace mezi kupujícím a prodávajícím (na emailové adresy, které si za tím účelem strany sdělí), ze které nepochybně vyplyne, že oběma smluvními stranami byly dohodnuty veškeré parametry objednávky; objednávku lze rovněž podepsat zaručeným elektronickým podpisem, pokud kupující takovým oprávněním disponuje.
10. Poptávkový formulář. Kupující může učinit poptávku výrobků a služeb prodávajícího též prostřednictvím elektronického formuláře na webových stránkách www.renol.cz (Poptávkový formulář u jednotlivých výrobků či služeb na webových stránkách). Poptávkový formulář zjednodušuje kupujícímu specifikaci zboží či služeb, které chce kupující od prodávajícího koupit. Kupující vyplní požadované údaje týkající se výrobků či služeb prodávajícího, které zašle prostřednictvím formuláře prodávajícímu. Prodávající následně ve smyslu odst. 9 tohoto článku zašle kupujícímu informace (specifikaci a shrnutí požadavků zákazníka) doplněné o informace týkající se podmínek zakázky. Smlouva je v takovém případě uzavřena až tehdy, pokud si strany potvrdí závazně objednávku se všemi podstatnými náležitostmi.
11. Objednávkový formulář. Kupující rovněž může pro zjednodušení použít objednávkové formuláře dostupné na webových stránkách prodávajícího www.renol.cz, které běžným způsobem doručí (zejména prostřednictvím elektronické pošty) prodávajícímu. Smlouva je v takovém případě uzavřena až tehdy, pokud si strany potvrdí závazně objednávku se všemi podstatnými náležitostmi.
IV.
Cena zboží a platební podmínky
1. E-shop. Celková cena objednávaného zboží je kupujícímu vypočtena v automatickém internetovém obchodě prodávajícího (tj. před odesláním objednávky je kupující seznámen s celkovou cenou zboží, včetně DPH a nákladů na balné a dopravu). Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby: - v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce, tj. při převzetí zboží; - bezhotovostně převodem na účet prodávajícího, který mu prodávající za tím účelem sdělí.
2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši (osobní odběr v provozovnách prodávajícího je zdarma, částka za dovoz objednaného zboží je v rámci e-shopu vždy zobrazena u zvoleného způsobu dopravy). Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží ve výši, jak byly uvedeny v objednávce.
3. Prodávající si vyhrazuje právo požadovat od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu, včetně požadavku na úhradu kupní ceny za objednané zboží předem. V případě, že kupující s takovým postupem nesouhlasí, má právo od kupní smlouvy odstoupit. 4. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do sedmi dnů od uzavření kupní smlouvy (prodávající informuje kupujícího, jakým způsobem má povést platbu). V případě, že v uvedené lhůtě nebude kupní cena ze strany kupujícího uhrazena, má prodávající právo od kupní smlouvy odstoupit. 5. V případě bezhotovostní platby v e-shopu je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby, který byl kupujícímu prodávajícím pro provedení bezhotovostní platby v rámci zadávání zakázky stanoven, a to vcelku a předem. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího. 6. Mimo e-shop. V případě platby při koupi zboží mimo e-shop jsou konkrétní podmínky úhrady kupní ceny (ceny za dílo) sjednány v rámci uzavřené smlouvy (objednávky), a to včetně výše celkové kupní ceny (DPH, doprava atd.). Prodávající je dle své volby oprávněn požadovat po kupujícím zálohu na sjednanou kupní cenu až do výše 100%. V takovém případě je výše požadované zálohy kupujícímu sdělena před podpisem smlouvy. Kupující zaplatí zálohu na kupní cenu na základě zálohové faktury, kterou mu elektronickou cestou prodávající zašle, a teprve následně (po připsání celé zálohy ve prospěch účtu prodávajícího) začne prodávající s realizací dodávky objednaného zboží, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. V případě, že kupující nezaplatí sjednaným způsobem zálohu na kupní cenu, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit. Nárok na náhradu škody, která by prodávajícímu případně vznikla v souvislosti s porušením povinnosti kupujícího uhradit zálohu v termínu dle ujednání smluvních stran, je odstoupením od smlouvy ze strany prodávajícího nedotčen. 7. Prodávající vystaví kupujícímu (před nebo po uhrazení ceny zboží) daňový doklad – fakturu, která bude splňovat náležitosti požadované platnými právním předpisy. Fakturu zašle prodávající kupujícímu v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího. Prodávající je plátcem DPH. V. Odstoupení od smlouvy spotřebitelem 1. E-shop. Nejedná-li se o případ uvedený v článku níže (zboží upravené dle přání kupujícího) či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti dnů
od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího eshop@plotypalubky.cz . 2. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (bylo vytvořeno dle požadavků kupujícího tzv. na míru kupujícímu). 3. V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu kupujícím vráceno do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
4. Zboží by měl kupující vrátit úplné a ve stavu, v jakém je převzal, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, ve stavu a hodnotě odpovídajícímu převzetí. Spotřebitel vždy odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Nárok na náhradu škody, která vznikne na zboží, je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5. Při vrácení zboží je spotřebitel povinen připravit zboží na přepravu tak, aby se při přepravě zboží nepoškodilo. V případě, že bude zboží prodávajícímu vráceno poškozené, odpovídá za jeho poškození a stav při vrácení kupující.
6. V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
7. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu případně uhrazenou kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
VI.
Přeprava a dodání zboží
1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy, který je povinen si sjednat s prodávajícím při zadání objednávky.
2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
3. Dodací lhůty jsou zpravidla uvedeny u jednotlivých výrobků, případně o nich informuje prodávající před uzavřením kupní smlouvy. Dodací lhůta se odvíjí od složitosti výroby a termínu dodání výrobce. V případě, že kupující objednává větší množství zboží, nebo celkové množství objednaného zboží přesáhne výrobní kapacitu, je prodávající oprávněn termín dodávky přizpůsobit možnostem výrobce, o čemž vyrozumí kupujícího písemně nebo telefonicky.
4. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručování zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení, včetně náhrady škody, která prodávajícímu v důsledku marného doručení (z důvodů na straně kupujícího) vznikne.
5. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoli závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít, v takovém případě se neuplatní ustanovení předchozího odstavce. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemusí být brán zřetel.
6. Pokud zvolí kupující platbu „Dobírkou“, automaticky se prodlužuje doručení zboží minimálně o 2 pracovní dny. Prodávající dopředu oznámí přibližný termín kupujícímu písemně nebo telefonicky.
VII.
Práva z vadného plnění
1.Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí těmito obchodními podmínkami, reklamačním řádem prodávajícího a v neupraveném obecně závaznými právními předpisy, zejména pak příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal: - má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání o vlastnostech, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal, nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží, - se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí, nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, - je zboží v odpovídajícím množství, míře, barvě, provedení a - zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
3. Ustanovení uvedená v odstavci 2 tohoto článku se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
4. Prodávající odpovídá za vady, jež má zboží v době jeho předání a v záruční době. Kupující je povinen si předmět smlouvy při předání a převzetí řádně prohlédnout a zkontrolovat jeho množství, jakost a soulad s předmětem kupní smlouvy. Nároky z odpovědnosti za případné zjevné vady (příp. vady množství, barvy, druhu výrobku, povrchové úpravy atd.), které zboží vykazuje při předání a převzetí, je kupující povinen uplatnit u prodávajícího pokud možno ihned při předání a převzetí. Prodávající neodpovídá za vady zboží, které mohly být zjištěny kupujícím již při předání a převzetí, ale kupující je včas neuplatnil. V případě, že kupující při dodání zboží zjistí porušení přepravních obalů objednaného zboží, je povinen provést zápis do dodacího listu přímo u dopravce (příp. jiného dokumentu potvrzujícího převzetí). O obdržení zboží s porušeným přepravním obalem je kupující povinen zároveň bezodkladně písemně informovat prodávajícího.
5. Prodávající odpovídá za vady zboží, na něž se vztahuje záruka za jakost, a to po stanovenou záruční dobu, která činí 24 měsíců, pokud pro konkrétní zboží neuvádí prodávající záruční
dobu delší (uvedeno v rámci reklamačního řádu a případně v uzavřené smlouvě). Záruční doba týkající se zboží počíná běžet dnem předáním díla. Odmítne-li kupující bezdůvodně předmět smlouvy převzít, záruční doba počíná běžet ode dne, kdy mu prodávající umožnil s předmětem smlouvy volně nakládat.
6. Prodávající neodpovídá za vady zboží: a) které zavinil kupující po převzetí zboží např. při vlastní dopravě, montáži, vlastní úpravou dodaného zboží, nevhodným užíváním nebo manipulací, nedodržením návodu k obsluze, příp. zanedbáním doporučené pravidelné péče (ošetřování zboží nevhodnými čisticími prostředky, které nejsou určeny na ošetřování dodaného zboží) b) které vznikly užíváním výrobku ve vlhkém nebo chemicky agresivním prostředí (pokud dodané výrobky nebyly pro takové prostředí přímo určeny) c) při jakémkoliv neodborném zásahu do výrobku, d) na které byl kupující při koupi upozorněn, e) na výrobky, na které byla prodávajícím poskytnuta sleva z důvodu neodpovídajících vlastností, a kupující o tom byl předem informován, f) způsobené běžným opotřebením výrobku souvisejícím s jeho užíváním.
7. Nemá-li zboží vlastnosti uvedené v čl. VII. odst. 1, má kupující – spotřebitel v souladu s ustanovením § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník: a) právo požadovat dodání nového zboží bez vady, není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené (týká-li se vada pouze součásti věci, je kupující oprávněn požadovat pouze výměnu této součásti); b) je-li takový postup vzhledem k povaze vady neúměrný (zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), má kupující právo na bezplatné odstranění vady; c) není-li možné vadu odstranit, má kupující - spotřebitel právo od smlouvy odstoupit (v části, která neodpovídá vlastnostem sjednaným v rámci smlouvy). V ostatním se nároky spotřebitele z odpovědnosti za vady řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku (zejm. § 2165 a násl., příp. § 2099 a násl.).
8. Nemá-li zboží vlastnosti uvedené v čl. VII odst. 1 a jedná-li se o podstatné porušení smlouvy, vybere prodávající pro kupujícího – podnikatele, dle své volby a povahy vady zboží některý z následujících odpovědnostních nároků: a) právo požadovat dodání nového zboží bez vady, není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené (týká-li se vada pouze součásti věci, je kupující oprávněn požadovat pouze výměnu této součásti); b) na odstranění vady opravou věci c) na přiměřenou slevu z kupní ceny.
9. Nemá-li zboží vlastnosti uvedené v čl. VII odst. 1 a jedná-li se o nepodstatné porušení smlouvy, vybere prodávající pro kupujícího – podnikatele, dle své volby a povahy vady zboží některý z následujících odpovědnostních nároků: a) právo na odstranění vady nebo b) právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
10. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího (dle Reklamačního řádu, který tvoří přílohu těchto obchodních podmínek a jehož aktuální znění je přístupné na webových stránkách www.renol.cz) na adrese provozoven prodávajícího
1.RENOL CZ, s.r.o., Průmyslová 1761, Vracov 69642, tel: +420 724 208 779 e-mail: objednavky3@renol.cz, nebo
2. RENOL CZ, s.r.o., Stránecká Zhoř 119, Stránecká Zhoř 59442, tel: +420 724 175 681 e-mail: objednavky1@renol.cz
v nichž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží.
VIII.
Další práva a povinnosti smluvních stran
1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny. Nebezpečí škody přechází na spotřebitele převzetím objednaného zboží.
2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení ů 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
3. Prodávající upozornil kupujícího, že neprovádí zaměření výrobků a jejich montáž. Za rozměry výrobků odpovídá vždy kupující. V případě, že by kupující požadoval zaměření a montáž, doporučí mu prodávající konkrétního dodavatele (takový smluvní vztah si pak nicméně kupující řeší s dodavatelem montáže samostatně).
4. Montážní návod a návod k údržbě výrobků je označen jako „Montážní řád“ a je dostupný na www.renol.cz v sekci u příslušného výrobku.
5. Prodávající informuje v souladu s příslušnými ustanoveními zákona o ochraně spotřebitele, že věcně příslušným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce. Bližší informace o daném subjektu lze nalézt na internetové stránce www.coi.cz. Kupující-spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/commission/index_cs Nežli bude přistoupeno k mimosoudnímu řešení sporu, doporučujeme kupujícímu nejdříve využít kontakt na www.renol.cz pro vyřešení nastalé situace.
6. Cookies. Kupující bere na vědomí a souhlasí s ukládáním Cookies na jeho počítač. Na skutečnost
7. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
8. Prodávající informuje kupujícího, že v nezbytné míře zpracovává osobní údaje, které mu kupující v souvislosti s uzavřenou kupní smlouvou poskytne, včetně údajů, které prodávajícímu kupující poskytl v souvislosti s registrací do uživatelského účtu. Prohlašuje, že veškeré takto poskytnuté osobní údaje zpracovává v souladu s platnou a účinnou právní úpravou. Veškeré informace ohledně zpracování osobních údajů, včetně výčtu práv, která v souvislosti se zpracováním údajů subjektu údajů aktuální platná a účinná legislativa přiznává, jsou obsažena v Informování o zpracování osobních údajů. Uvedený dokument je k dispozici na webových stránkách prodávajícího www.renol.cz .
IX.
Zvláštní technické a dodací podmínky pro kašírování
1. V tomto odstavci uvádí prodávající zvláštní technické a dodací podmínky, které se vztahují na kašírování výrobků prováděné dle objednávky kupujícího prodávajícím (např. kašírování oken, dveří, vrat a stínící techniky, jako jsou žaluzie, rolety, sítě proti hmyzu či roletové boxy, přechodové lišty, prahy, a další výrobky, které vyžadují moderní a kvalitní povrchovou úpravu povrchů s vysokými požadavky na jejich životnost a barevnou stálost).
2. Uváděné ceny výrobků se vztahují na standardní odstíny Classic fólií. U ostatních skladových odstínů Prestige bude účtován příplatek 10%. U zakázkových fólií bude cena a termín řešena individuálně.
3. Skladem je více jak 100 odstínů fólií.
4. Ve výše uvedených cenách není zahrnuta doprava.
5. Minimální účtované množství je 6 m od každého profilu.
6. K cenám NENÍ účtován poplatek za seřízení stroje (kromě speciálních druhů profilů a malometrážních zakázek).
7. Všechny řádné objednávky musí být zpracovatelem zpracovány do 24 hodin po uzávěrce a následně potvrzeny objednatelem.
8. Termín je 5 až 10 dnů od potvrzení dodání profilů.
9. Termín lze zkrátit na základě individuální dohody.
10. Jednotlivé objednávky budou realizovány na základě objednávek objednatele a odsouhlasené cenové nabídky zhotovitele. Pro přesné stanovení ceny je nutné dodat mapy profilů nebo katalogy v měřítku 1:1 nebo fyzických vzorků (odřezků) jednotlivých profilů s vyznačením části plochy pro kašírování. Pro stanovení cen je nutné počítat s ořezem fólie na každé straně profilu min. 5mm.
11. Ke každému objednanému druhu profilu je nutné jednorázově dodat 2 bm nájezdového profilu, který zůstane u zhotovitele pro jeho použití pro případnou další objednávku. V případě nedodání nájezdového profilu, bude z důvodů vyšší ch nákladů účtován poplatek 130,--Kč za každý druh nájezdu.
12. Příplatek za expresní zhotovení zakázky je 1000,--Kč za každé seřízení.
13. Tvar profilů určených ke kašírování musí být odsouhlasen firmou RENOL , s.r.o.
14. Barevný odstín pro kašírování musí být označen číslem dle vzorníků Renolit, Continental, příp. Haogenplast, případně dle seznamu fólií zhotovitele.
15. Dodané profily musí být uloženy v přepravní paletě, nesmí být znečištěny a poškozeny. O skutečném znečištění případně jiné neshodě bude zákazník co nejdříve informován emailem vč. foto dokumentace a protokolu o neshodě. Potvrzením objednatele bude za dodatečné čištění profilů účtován poplatek 20,--Kč za každý běžný metr znečištění a termín dodání bude o přiměřenou dobu prodloužen.
16. Na okrajích profilů je nutné počítat s možným prořezem cca 5-100mm (dle složitosti tvaru profilu).
17. Hliníkové ocelové profily je nutné dodat pouze v úpravě „KOMAXIT“ dle normy GBS. Takto upravené profily je možné použít pro exteriérové i interiérové použití.
18. Kašírování profilů je možné aplikovat pouze na profily, které jsou vyrobeny na bázi PVC nebo Al materiálu odpovídající kvality a rovinnosti povrchu a předepsaného povrchového napětí profilů (min. 38 mV/m2). NELZE kašírovat na profilech obsahující příměsi Pe, LDPe, HDPe atd.
19. Minimální délka kašírovaného profilu je 2000mm, maximální šířka kašírované plochy je 330 mm, maximální výška profilu 170mm. Nutné vždy předem odsouhlasit v závislosti na složitosti profilu. 20. U objednávek s termínem dodání do 72 hodin od dodání profilů nebo s termínem expedice do 24 hodin od kašírování, nebude dodavatelem poskytnuta záruka na přilnavost fólie k nosiči.
21. Profily jsou použitelné k dalšímu zpracování po uplynutí 72 hodin od nakašírování.
22. Profily musí být po tuto dobu uloženy mimo přímý sluneční svit, při teplotě cca 20 °C a relativní vlhkosti vzduchu cca 40 – 60%. Pro zajištění 100% kvality lepených spojů, jsou
skladové prostory firmy RENOL CZ vybaveny centrálním zvlhčováním a optimální teplotní stálostí.
23. Kašírované profily mohou být ohýbány min. za 21 dnů.
24. Na kašírování profilů poskytujeme záruku 60 měsíců, počínaje dnem dodání objednateli. Běžné odchylky vzoru a barvy PVC fólií nejsou důvodem k reklamaci.
25. Profily určené pro kašírování musí být dodány minimálně 2 dny před vlastním kašírováním.
26. Součástí ceny je zabalení profilů do přepravních palet dodaných objednatelem.
27. V případě transportu přepravní službou je cena balného řešena individuálně.
28. Dále je třeba striktně dodržovat platných technických postupů pro výrobu a montáž barevných plastových oken a dveří danými technologickými předpisy jednotlivých výrobců profilových systémů.
29. Reklamace se řídí, dle reklamačního řádu vydané společností RENOL CZ, s.r.o. (který je umístěn na webu www.renol.cz).
X.
Zvláštní technické a dodací podmínky pro lakování
1. V tomto odstavci uvádí prodávající zvláštní technické a dodací podmínky, které se vztahují na lakování výrobků prováděné dle objednávky kupujícího prodávajícím, kdy se jedná o lakování barvami s vysokou ochranou proti mechanickému poškození, obsahující kvalitní UV filtry vhodnými jak do exteriéru, tak i do interiéru (např. lakování okenních a jiných PVC či AL profilů, okenní svařence, kompozitní materiály, ABS výplně, komponenty k oknům, dveřím, nestandardní profily, ozdobné lišty, dále lze lakovat tyče, lišty, parapety, desky a panely, rozličné krytky, okapničky, okenní a dveřní panty apod.). Profily lze lakovat také oboustranně a to buď dvě pohledové strany, nebo tři strany (u sloupků čtyři), tj. vč. té, která je viditelná pouze při otevření okna.
2. Ve výše uvedených cenách není zahrnuta doprava.
3. Minimální účtované množství je 6 m od každého profilu.
4. Všechny řádné objednávky musí být zpracovatelem zpracovány do 48 hodin po uzávěrce a následně potvrzeny objednatelem.
5. Termín dodání je 3 – 4 týdny od potvrzení objednávky a dodání profilů. V závislosti na velkosti a složitosti zakázky, může být termín prodloužen.
6. Jednotlivé dodávky budou realizovány na základě objednávek objednatele a odsouhlasené cenové nabídky zhotovitele. Pro přesné stanovení ceny je nutné dodat mapy profilů nebo katalogy v měřítku 1:1 nebo fyzických vzorků (odřezků) jednotlivých profilů s vyznačením části plochy pro lakování.
7. Tvar profilů určených k lakování musí být odsouhlasen firmou RENOL CZ, s.r.o.
8. Maximální délka profilu je 6500 mm.
9. Profil s těsnící gumou: Podmínkou proveditelnosti lakování je alespoň minimální “odchlípnutí” gumy od profilu !
10. Barevný odstín pro lakování musí být označen číslem dle vzorníků RAL.
11. Dodávka obsahuje odpovídající množství barvy např. na retušování spojů po svaření oken.
12. Dodané profily musí být uloženy v přepravní paletě, nesmí být znečištěny a poškozeny. O skutečném znečištění případně jiné neshodě bude zákazník co nejdříve informován e-mailem včetně fotodokumentace a protokolu o neshodě. Potvrzením objednatele bude za dodatečné čištění profilů účtován poplatek 20,- Kč za každý běžný metr znečištění a termín dodání bude o přiměřenou dobu prodloužen.
13. Profily jsou použitelné k dalšímu zpracování po uplynutí 72 hodin od nalakování.
14. Záruka na stálobarevnost a přilnavost povrchové úpravy poskytujeme 60 měsíců, počínaje dnem dodání objednateli
15. Profily určené pro lakování musí být dodány minimálně 3 dny před vlastním lakováním.
16. Součástí ceny je zabalení profilů do přepravních palet dodané objednavatelem.
17. V případě transportu přepravní službou je cena balného řešena individuálně.
18. Dále je třeba striktně dodržovat platných technických postupů pro výrobu a montáž barevných plastových oken a dveří danými technologickými předpisy jednotlivých výrobců profilových systémů.
19. U dvoustranného lakování se počítá každá strana zvlášť, u trojstranného (čtyřstranného) lakování se počítají dvě (tři) nejširší strany, třetí (čtvrtá) je zdarma.
20. Profil s těsnící gumou: + 5 % (podmínkou proveditelnosti lakování je alespoň minimální “odchlípnutí” gumy od profilu).
21. Svařené profily (svařence): + 50 %.
22. Metalické a perleťové odstíny (dle RAL vzorkovnice): + 10 % (neRALové odstíny individuálně).
23. Strukturovaný lak (“krupička”): + 20 %.
24. U zakázky do 30 bm, bude účtován manipulační poplatek 2.000,- Kč.
25. Příplatek za expresní zhotovení zakázky do 1 týdne, je 2000,- za každý druh profilu. 26. Reklamace se řídí Reklamačním řádem vydaným společností RENOL CZ, s.r.o. (který je umístěn na webu www.renol.cz).
XI.
Závěrečná ustanovení
1. Smluvní vztah se řídí českým právním řádem, a to i v případě, že obsahuje jakýkoli zahraniční prvek.
2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
3. Přílohu obchodních podmínek tvoří reklamační řád a vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
4. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1.1.2021
Český jazyk
Slovenský jazyk